– Пані Олено, наскільки актуальним є питання оновлення програми дошкільництва?
– Зауважу, що за першою освітою я – дошкільниця, працювала вихователькою у дитсадках, тож добре орієнтуюся в цій темі. На жаль, з того часу, а це були 90-ті роки, у дошкільних закладах, мало що змінилося. Тому задумала кардинальні зміни, які передусім стосуються процесу навчання у садках.
Перебуваючи у Польщі, Португалії, цікавилася їхніми методиками дошкільної освіти і мріяла про те, щоб і в нас було таке прогресивне дошкільництво. Тож відверто зраділа, коли довідалася, що ця система уже адаптована під українську і називається «Mr. Leader days». Її розробниками є Київський національний університет ім. М. Драгоманова та Прикарпатський державний університет ім. В. Стефаника. На сьогодні «Містер Лідер» працює у чотирьох областях: Київській, Тернопільській, Полтавській та Івано-Франківській. Бучач – п’ятий у цьому списку. Поки що обрали найбільші два міські садки – «Барвінок» і «Пролісок». Наступного року система, можливо, запрацює і в Підзамочківському ЗДО, де теж багато діток.
– Чим ця програма унікальна?
– Вона орієнтована на спільну роботу у ланцюжку «дитсадок – дитина – батьки». Вихователі отримують повний комплект матеріалів для роботи на цілий день, від моменту, коли дитина прийшла у садок, і до часу, коли батьки забирають її додому. Кожне заняття адаптоване до певної вікової групи, усе прописано по днях. Це суттєво спрощує роботу вихователів, а завідувачам дає змогу здійснювати контроль (на екрані комп’ютера погодинно відображається робота усіх груп). У центрі – дитина. Якщо вона пропустила заняття, то батьки отримують його на смартфон, щоб у зручний час малюк займався вдома. Дорослі теж мають домашнє завдання. Наприкінці дня їм на смартфон надійде перелік запитань, які вони можуть задати малюкові, щоб закріпити тему, яку проходили у садку. На вихідні отримають рекомендації, як можна провести час із дитиною, – спекти піцу, погуляти в парку тощо. І про це теж слід буде відзвітувати вихователю.
Тобто не тільки вихователі звітують перед батьками про проведений день, але й батько-мати мають розповісти, як займалися з дітьми у вихідні. Ось така комплексна відповідальність. Кожен садок матиме свій сайт у соціальній мережі і батьки зможуть подивитися, чим займаються їхні діти, які емоції проявляють… Погодьтеся, що мамі дуже важливо у цьому віці бачити кожен крок своєї кровинки, зберігати протягом дня емоційний взаємозв’язок. І вона матиме таку змогу.
– Очевидно, що ця програма передбачає сучасне технічне забезпечення…
– Так, потрібні монітори, комп’ютери (ноутбуки) та кольорові принтери у розрахунку на десять-одинадцять груп. Дякую міському голові за безумовну підтримку та всім депутатам, які проголосували за виділення коштів на технічне оснащення, – а це 350 тис. грн. Переоцінити її важливість важко, адже відомо: ті цінності та знання, які закладаємо дитині до п’яти років, згодом лише розвиваємо.
Оксана ЧОРНІЙ
Більше статей
|